Vrijwilliger

Ondersteuning

Met veel plezier en toewijding staat de leiding en bestuur van Scouting Maria Goretti Pey klaar voor uw kind(eren). Graag willen we dit ook blijven doen, maar hulp is altijd welkom.

Scouting Maria Goretti kent de volgende functies:

• Leidinggevende functie
  • Bestuurlijke functie
  • Ondersteunende functie

Als leidinggevende heb je direct met kinderen en jongeren te maken. Met het organiseren van uitdagende groepsactiviteiten en zomerkampen maak je deel uit van hun ontwikkeling en wereld. Naast een nauwe samenwerking binnen je eigen team, zul je ook in een breder groepsverband samenwerken. Wekelijks ben je bezig met het voorbereiden en draaien van groep. Maandelijks woon je de groepsbrede vergadering bij waarin je contact hebt met de leiding van de overige speltakken. De vrijwilligers die leiding geven, krijgen professionele cursussen en trainingen voor hun leidinggevende taak. Deze ervaring is een mooie aanvulling op je curriculum vitae en wellicht toepasbaar voor je dagelijkse werk.

Scouting Maria Goretti Pey zoekt voor al haar verschillende speltakken leiding. Er zijn dus meerdere mogelijkheden wat betreft speltak, leeftijd of tijdstip. Het is geen probleem als uw kind geen lid is van de speltak waar uw voorkeur naar uitgaat.

Liever een bestuurlijke functie? Dan kun je binnen het bestuur van Scouting Maria Goretti aan de slag. Maandelijks wordt er vergaderd over uiteenlopende zaken zoals aankomende groepsbrede activiteiten, financiƫn en wetgeving.

Daarnaast zijn wij altijd op zoek naar vrijwilligers in ondersteunende functies zoals het opknappen van grote en kleine klussen in en rond het gebouw.

We werken met een overzicht voor mensen die oproepbasis willen ondersteunen. Hierop wordt vermeld op welk gebied, wanneer, hoe vaak etc. we op de betreffende persoon kunnen rekenen.

Enthousiast geworden?

Ga eens kijken bij een activiteit en praat met de vrijwilligers. Voor nadere inlichtingen of om je direct op te geven stuur een bericht via ons contactformulier.