Roverscouts

Roverscouts (Voorheen bekend als Pivo’s)

Algemeen

Pivo staat niet voor ‘Project Internet Voor Ouderen’ en heeft ook niets met basketbal te maken, en in ons geval is het ook niet zo dat pivo is afgeleid van het Tjechishe bier. Pivo komt af van de woorden Pioniers en voortrekkers. Een pivo eenheid is een stam. En als we bij de waterscouting hadden gezeten dan was er sprake van de ‘Loodsen’
Inmiddels is de naam Pivo vervangen door de Roverscouts.

Roverscouts organiseren hun programma’s helemaal zelfstandig, maar indien gewenst kunnen ze ook de hulp inroepen van de “stam-adviseur.” Meestal zijn de leden van de roverscouts ook leiding van een eigen speltak.

Wat doen roverscouts ?
Roverscouts organiseren programma’s zoals: dropping, communicatie met andere groepen, organiseren wel eens dingen zoals een playbackshow voor de hele groep, weekendje weg, een film maken, je uitleven in de keuken of achter de discotafel. Maar er is nog veel meer! Heftige scoutingtechnieken of juist eens heel creatief doen. Een discussieavond, videonight of eens gezellig bijkletsen. Natuurlijk zoeken we het avontuur. Kanovaren, langlaufen of skiën, grotten ontdekken en bergbeklimmen behoren tot de activiteiten die ondernomen worden. Roverscouts zijn de speltak voor wie van gezelligheid houdt, maar ook nog wat wil beleven!

Opkomst

De opkomst van de roverscouts is iedere vrijdagavond van 21.00 tot 23.00 uur.

Uniform

Het uniform is officieel hetzelfde als de rowan blouse. Maar dan met de pivo ‘wing’.
In Pey is het uniform lichtblauw met een groene das.