Plusscouts

Plusscouts, ofwel de POL

Algemeen

POL is een afkorting van Peyer Oud Leiding. Het oud in de naam heeft niets te maken met de leeftijd van de leden. De groep is een aantal jaar geleden gestart met een aantal mensen die geen tijd meer hadden om iedere week als leiding voor een groep te staan. Ze wilde echter graag betrokken blijven bij en zich inzetten voor onze vereniging. De POL is inmiddels een groep met  12 leden. De naam POL is niet meer helemaal van toepassing omdat niet alle POL-leden oud-leiding zijn. POL leden kunnen tegenwoordig tevens leiding zijn en biedt ook plaats aan personen die te oud voor de Pivo’s zijn en toch bij onze vereniging betrokken willen zijn. POL is de Plus-scouts speltak van onze groep.

Wat doet pol?

POL organiseert en ondersteunt groepsactiviteiten. Zo zijn POL-leden betrokken bij de organisatie van de Herderstocht, Activiteiten met Koninginnedag en de Maria Goretti viering. Daarnaast vinden er activiteiten plaats voor de eigen POL-leden. Omdat de interesses van de leden erg gevarieerd zijn komt dit ook terug in de programma’s. Zo worden er activiteiten ondernomen van een avond kegelen biej Betje tot met z’n allen een avond skiën bij Snowworld, van een GPS-tocht tot een kookprogramma. Gezeligheid is zeker een belangrijke factor binnen deze groep.

Opkomst

De opkomst van pol is elke vrijdagavond van 21.00 tot 23.00u.
De bijeenkomsten vallen niet samen met de groepsraad omdat veel POL leden de groepsraad willen bijwonen.